onsdag 25 november 2009

Tid, hud

En dag glömde alla fåglar bort hur man flög. I samma stund gick jag ut ur huset och undrade om det skulle komma någon gång. Det regnar utomhus och det luktar förruttnelse, kanske från mig. I samma stund tog en femåring sitt liv. I samma stund men en annan åt någon en kalv och sa att den minsann var mör. I ett annat liv ringde jag dig och åkte hem till dig (igen). På en annan planet var det du som ringde mig och åkte hem till mig, du gick upp på mitt rum och vi stannade kanske där (för)alltid. I ett annat solsystem var du inte så. I ett annat universum var jag människa. I ett annat rum kunde jag eventuellt leva på luft (från dig), men: jag kommer att fortsätta med det jag inte förstår och det kommer att ske i cirkeln. På ett annat plan slutade jag att läsa dig.

Inga kommentarer: