måndag 9 november 2009

Dag som i odag

Orkar inte ha fel nu, eftersom att det skulle innebära ett krav på förändring = något som jag av flera anledningar inte klarar av i detta ögonblick eller kanske någonsin. Helvete. Helve.te.Te. Ett helt liv under en hel dag. Ett helt liv under en hel dag. Hur många gånger hen än upprepade det för sig själv gjorde det inget avtryck i henom. (Och marken ska öppna sig och allt det Fula ska komma fram och alla ska veta Allt nu och det står skrivet i himlen att jag ska få lida tills den dag jag faller ner på riktigt amen.)

I dag på engelskan hamnade jag i en grupp, min lärare kallade den för The-All-Male-Group.
Kul att veta, tänker ni. När jag inte trodde att dagen kunde bli sämre, tänkte jag och log per automatik men kunde i huvudet tänka på annat. I alla fall. Annat, som i: abnormala saker. Normala saker. Saker utan normal. Normal. Norm-al. NORM. AL.

Hej hej, snart ska jag ge sovandet ett försök och i morgon ska jag äta fågelmat till frukost.


1 kommentar:

Unknown sa...

bäst i hela världen