söndag 18 januari 2009

Men för i helvete.

Jag blir bara så jävla förbannad på allt, förstår ni.
Vad som gör mig så vansinnig är (utan inbördes ordning):
1. Att den här dagen har varit den värsta på väldigt länge.
2. Att den senaste månaden har varit den värsta på väldigt länge.
3. Att majoriteten av alla personer som går samhällsprogrammet på Bäckäng är fruktansvärda människor som borde torteras. Kanske inte torteras, men åtminstone örfilas ganska hårt!!
4. Att ingenting fungerar som det skall. Varken jag, eller någonting annat.
5. Att vissa i min klass helt enkelt inte har ett människovärde. Eller jo, men de vet kanske inte själva om detta än, och kan därmed inte heller visa det. Hehe.
6. Att jag känner mig himla konstig och inte kan sätta fingret på vad som orsakar det. Vill liksom vara den Danielen som gick ut i skogen och fotograferade, ritade och låtsades en massa saker, för någon månad sedan. Men så fan heller att man kan.
7. Att jag hör ljudet av någon dålig tv-serie i bakgrunden som stör mig när jag försöker komma på saker som gör mig förbannad.
8. Personer som endast verkar se rakt framåt, och kan hitta glädje i precis allt.
9. Att jag verkligen inte kan förmå mig att börja skriva på någon analys, eftersom att läsa om Harry Potter-böckerna och förlora mig i Inger Edefeldts sagor tar upp det mesta av min fritid, vilket också är mycket intressantare.
10. Att vissa lärare är hemska och därmed förstör potentiellt roliga ämnen, eftersom att lektionerna tas upp av förakt gentemot denne.
11. Att jag är hungrig men inte vill eller orkar äta, eftersom att jag oroar mig alldeles för mycket över en massor av olika saker.
12. Att jag inte sover om nätterna, och därmed blir på detta humöret.
13. Att all musik jag hör omkring mig är himla dålig. Alltså, inte min egen så klart.
14. Döden. Livet efter livet. Efter solen kommer den ju. Den kommer på eftermiddagen. Den kommer för fan var fjärde timma.
15. Att jag inte kan komma på någon femtonde punkt. Skall det vara så djävla svårt!?

Det var det.


I morgon börjar man väl åtta och har idrott också, så klart.



(you came up, I was so shy
I spilled my drink and almost cried)

1 kommentar:

Anonym sa...

oj.
jag åkte hem, magsjuka tror jag allt.. har också en del arg-som-fan-punkter. jag har en äcklig sak att berätta. påminn mig!